O’Learn Dijital Öğrenme Platformunda Eğitim Sürecimiz

OKAN KOLEJİ

SÖZEL BÖLÜM ÇALIŞMALARIMIZ Uzaktan öğretim sürecinde, Türkçe derslerimizi O’learn dijital öğrenme platformu üzerinden gerçekleştirdik. Derslerimizi dijital kaynaklarla desteklemenin yanında şiir dinletisi, eğitici oyunlar gibi etkinliklerle renklendirdik. 26 Eylül Dil Bayramı’nı “ Duvar Önü Etkinliği” ile kutladık. Eğlenceli kitap etkinlikleri kapsamında “Ben Kimim” oyunları  oynadık. “Bir Delinin Hatıra Defteri” oyununa giderek Genco Erkal’la tanıştık. 8 Mart Dünya Kadınlar Gününü kutladık. Çiğdem Odabaşı ile yaratıcı drama etkinliği gerçekleştirdik.  İshak Reyna ile “Sanatçı Öyküler” üzerine konuştuk. Öğrencilerimiz “ Cumhuriyetimizin Öncü Kadınları”  adlı kitabı drama ve anlatım tekniğiyle tanıttılar. “ Palto”, “Bir Delinin Hatıra Defteri” ve “Burun” öyküsü drama çalışmalarını gerçekleştirdik. Dünya Çocuk Hakları gününü  sınıf etkinlikleri ile kutladık. Öğrencilerimizle  Hisart Canlı Tarih ve Diorama Müzesi’ni ziyaret ettik. Öğrencilerimiz, Osmanlı dönemine ait askeri ve etnografik tarihi eserleri tanıma imkanı buldular. Zengin tarihimizin dönemlerini betimleyen dioramaları ve mankenleri incelediler. 5. sınıf öğrencilerimiz yükselti basamaklarını, haritalarda renklerin anlamı konularını şapka tasarımı ile öğrendiler. Öğrencilerimiz fiziki haritalarda bulunan renkleri anlamak amacıyla yaptıkları kendi tasarımları olan şapkalarıyla konuyu eğlenerek pekiştirmiş oldular. Gabriel Marcuez’ın Kırmızı Pazartesi romanı üzerine söyleşi yaptık. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı törenimizi o’learn platformu üzerinden canlı yayında kutladık. Büyüklerden küçüklere masallar projemiz kapsamında, ortaokul öğrencilerimiz, anaokulu ve ilkokulu öğrencilerimiz için masallar seslendirdi. Anlattıkları masalları sunum becerileri ve özgün çizimleriyle de renklendirdiler. 19 Mayıs etkinlikleri kapsamında “19 Mayıs 1919 Tarihinin Önemi Konulu” söyleşiyi  İnstagram üzerinden  gerçekleştirdik.  SAYISAL DERSLER BÖLÜM ÇALIŞMALARIMIZ Etüt çalışmaları, ek ödevleler, konu tarama sınavları ve değerlendirmeler,  birinci dönem laboratuvar çalışmaları ve  öğrenciler ile kişiye özel çalışmalar yaptık.  Laboratuvar çalışmalarını kazanım odaklı zenginleştirdik. Pandemi döneminde ise ders saatlerinin dışında O’Learn üzerinden öğrencilerimize özel etüt çalışmaları yaptık. Konu tarama, sınava hazırlık testleri, süreç izleme ve değerlendirme sınavı uyguladık. Liseye öğrenci seçimini özenle gerçekleştirdik. EKO-Okul çevre eğitim çalışmalarına her iki kampüsümüzde de büyük önem verdik. Bu bağlamda kampüslerimizde de oluşturulan organik tarım alanlarını öğrencilerimizin kullanımına açtık. Tuzla ve Ataşehir Kampüslerimizin yeşil bayrak ödülü bulunmaktadır. “Okan’la Paylaşmak Güzeldir!” Lösemili Çocuklar Oyuncak Kampanyası gerçekleştirdik. Okulumuz; öğrencilerimizin çevre duyarlılığını artırmak, onlara doğa ve çevre sevgisini kazandırarak yaşadığımız çevreyi korumak amacıyla “SIFIR ATIK” sloganıyla çevre koruma kampanyaları düzenledik. Atık Pil, Atık Yağ , Plastik Kapak,  Elektronik Atık Toplama Kampanyası, duyuruları yapıldı ve öğrenci katılımını sağladık. Öğrencilerimize öğrendikleri konularda uygulamaları tanıtmak amacıyla okulumuza davet ettiğimiz, alanlarında uzman kişiler ile buluşturduk. Bilim içerikli geziler yaptık. Okulumuzda 9. ve 10. sınıflar arasında Kimya deneyleri uygulama yarışması, bir kelime bir işlem yarışmasın da  öğrencilerimiz eğlenerek öğrendiler.14 Mart pi günü etkinliği ve bilim insanları sunumunu gerçekleştirdik. Pandemi döneminde ise öğrencilerimizin ekran karşısında motivasyonlarını arttırmak için bire bir içinde olacağı metotlar ile proje ve sunum görevleri verdik. UYGULAMALI DERSLER BÖLÜM ÇALIŞMALARIMIZ Görsel Sanatlar Bölümü Olarak; Anaokulu öğrencilerimizin resimlerini rahatça  anlatan hayal güçleri geniş, en az bir ressam ve tarzı hakkı da bilgisi oldu. Ara renkleri ana renkleri, boya çeşitlerini ve kullanma tekniklerini, tasarımı, ressamları (picasso,Miro,Van gogh) ve tarzlarını kübik çalışmasını öğrenerek sene boyu tüm derslerde uygulamalar yapıldı. Farklı teknikte boyama çeşitleriyle (tuz boyama , pipet üfleme, akrilik boya, baskı, ebru, batik, dokuma gibi) teknikleri öğrenip birçok örnek yaptılar. İlkokul öğrencilerimiz; Akrilik boya ile tuval boyama, grup çalışmaları, pastel, kuru, keçeli boya teknikleriyle  çeşitli çalışmaları gerçekleştirdik. Hayal gücümüzü kullandığımız imgesellere hayat verdik. Bireysel farklılıklarımızı  kağıda ya da çeşitli materyallere  dökme fırsatı bulduk. Renklerin çeşitliliğini bir kalıba sığmadan özgünce kullandık. Gezilerimizle okul dışında farklı bir çevreye merhaba dedik gezdik, gördük ve öğrendik. Lise öğrencilerimiz ile desen çalışmaları, imgeseller, tuval çalışmaları gerçekleştirdik. Müzik derslerimizde; 2019-2020 eğitim öğretim yılında, öğrencilerimizin yetenek ve ilgi testlerini ilk haftada tamamladık. Okul dışında müzik ile ilgilenen öğrencilerimizi (Koro-Enstruman,konservatuar vb.) belirledik. Okul dışında müzik branşında desteklenmesi gereken öğrencilerimizi belirleyerek velilerimiz ile iletişime geçtik ve okulumuz kış sanat okuluna öğrencilerimizi yönlendirdik. Öğrencilerimiz, Kış sanat okullarımızda enstrüman eğitimde büyük gelişim gösterdiler. Resmi törenlerimizde, etkinliklerimizde farklı öğrencilerimize sahne deneyimi yaşatarak onların kişisel gelişimlerine katkıda bulunduk. Pandemi süresince O’Learn üzerinden derslerimize devam ettik. 23 Nisan ve 19 Mayıs korolarımızı video kolaj korosu olarak hazırladık. Bu süreçte öğrencilerimiz ve velilerimiz etkin olarak katılım sağladılar. Sınıf içerisi online konserlerimizi ve etkinliklerimizi devam ettirdik. Beden Eğitimi ve Spor derslerimizde ise; ısınma, stretching, sıçrama, ip atlama, vücut kaslarımızı geliştirecek egzersizler ve el-göz koordinasyonu gerektiren hareket,oyunlar oynadık. Birçok farklı denge hareket egzersizleriyle derslerimizi tamamladık. REHBERLİK BÖLÜM ÇALIŞMALARIMIZ Rehberlik çalışmaları kapsamında O’Bakış psikolojik danışmanlık ve rehberlik dergisinin 8. Sayısnı hazırladık. Her ay kampüs sıralı olarak çeşitli başlıklarda bültenler yazıldı. Pandemi sürecinde velilerimiz için «Evden Eğitimde Veli Olmak« isimli kitapçık hazırlandı. OKAN Koleji Öğrenci Meclisi çalışmaları desteklendi. Sosyal Sorumluluk Projeleri ve Sosyal Etkinlikler Kurulu’nun toplantılarına katılarak  koordineli olarak çalışılmalar yapıldı. Rehberlik Kayıt kabul Prosedürü doğrultusunda kayıt aşamasındaki tüm öğrencilerle görüşme yapıldı. LGS ve YKS sürecinde öğrencilerin deneme sınavları değerlendirilip bireysel öğrenci – veli görüşmeleri ve ders çalışma programları düzenlendi. Sınav sürecindeki öğrencilere «Sınav Kaygısı « programı uygulandı.(Bireysel ve grup çalışmaları) Sınav süreci kapsamında ”Verimli Ders Çalışma “, Üst Öğretime Geçiş Sınav Bilgilendirme” sunumları yapıldı.  Sınıf ortamında “Soru Çözme Teknikleri” sunumu yapıldı.  10,11 ve 12. Sınıf öğrencilerimize Kariyer Yolculuğum etkinliği düzenlendi. 9-10-11. Sınıf öğrencilerine YKS sunumu yapıldı.12. Sınıf öğrencileri ile Servet Gülsün Şirin “Geleceğini Keşfet” seminerine katılım sağladık. 12. Sınıf öğrencileri İstanbul Okan Üniversitesinde Mesleğimle Tanışıyorum etkinliği kapsamında çeşitli üniversite bölüm derslerine girerek bir günlük üniversiteli olma deneyimi yaşadı.10. Sınıf öğrencilerine bireysel ‘Alan Seçimi Çalışması’ yapılarak raporları velilerimiz ile paylaşıldı. Öğretmen, öğrenci ve velilere yönelik seminerler gerçekleştirdik.  YABANCI DİLLER BÖLÜM ÇALIŞMALARIMIZ Tuzla/Ataşehir kampüslerimizde Okan Ville Etkinliğimizi, Tuzla Kampüsümüzde ise Çin Kültürü Festivalimizi gerçekleştirdik. Tüm kademelerimizde Debate (İngilizce münazaralar), Quiz Showlar,  Notable People Day Etkinliği, 8 Mart Dünya Kadınlar günü paneli , Global Warming Paneli, Poetry Day Etkinliği, Crazy Hair day etkinlikleri düzenledik. İlkokul seviyesinde; Spelling Bee, İngilizce tiyatro izleme, insan hakları konulu yabancı diller sunumu (2. Yabancı diller katılımıyla) etkinlikleri yapıldı. Anaokulumuzda ise Crazy Hat Day, Okul Dışarda, Okulda 100. Gün, Yeni Yıl Partisi etkinlikleri gerçekleştirdik. Etwinning'te WORDROBOTS  ve BIMONTHLY MAGAZINE olmak üzere iki proje yazarak yapıldı. Wordrobots 5-17 yaş aralığı için yazılmış; 49 Türkiye, 2 Ukrayna, 4 Hırvatistan, 2 Polonya ve 1 İspanya olmak üzere toplamda 62 okulun katıldığı bir projedir. Öğretmenler kendi müfredatları doğrultusunda; öğrencilerimize oyunlarla kelime öğrenimine teşvik ettik. Bir çok web tool kullanımı yada materyal üretimi gibi etkinliklerle öğrenme ortamı zenginleştirdik. FLAT STANLEY ON THE WAY PROJESİ Tuzla/Ataşehir kampüslerimizde 5. Sınıf öğrencilerimiz kendi Flat Stanley bebeklerini tasarlayarak  İtalya’da ki okul arkadaşlarıyla değiş tokuş yaptılar. Hem İngilizcelerini hem de el becerilerini geliştirdiler .